Gå till innehåll

Storyline: Långfilmsmanus


phetter

Recommended Posts

Hej,

 

Spontant: Hade ni sett den här filmen en lördagkväll?

 

 

This is the story of a hotshot and a couple enjoying the easy life on the road in a convertible - to one day cross the path with a badly treated woman. Her belief in something better leads to one more seat being occupied; to in turn give space for a forgotten past, the hotshot has been escaping from. They return home after many years; only to be forced on a journey, crossing the whole continent, saving the hotshot’s only remaining family: his little brother.

 

 

Den är en långfilmsidé jag har.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja.

 

- Jag får inte en bild av vad du menar med en hotshot. Är det en framgångsrik och arrogant människa? Expert på något? En höjdare? Kan vara min begränsade engelska, men jag kan inte få någon vettig kontext ur det.

 

- Vad fyller paret - "a couple" - för funktion på resan som vi hamnar mitt i från början? Varför nämns de överhuvudtaget, fyller de någon funktion? I denna begränsade minisynopsis framstår de som seat fillers, inte några huvudkaraktärer.

 

- Först är hotshotten på en resa ("on the road"), sen åker han hem, sen åker han på en ny resa ("crossing the whole continent"). Känns som en resa för mycket.

 

- "They return home": Är hotshotten och paret och kvinnan från samma ort, har samma hem? Vem är det som kommer hem? Lite förvirrande att läsa, även om jag tror du syftar på hotshotten.

 

- Jag saknar antagonisten (någon person eller en organisation eller naturkraft eller hotshotten själv etc.), som kanske kan förklara varför familjen är borta (döda?) - utom den saknade brodern. Det i sin tur bör ge hotshotten ett motiv att rädda honom. Just nu uppfattar jag inte vad brodern ska räddas från (vad är hotet?) och varför det är viktigt och svårt för hotshotten att rädda honom.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...