Gå till innehåll

Premiere strular efter nyinstallation


filmkotten

Recommended Posts

Och start-stopp toggle är satt till Spacebar?

 

//Max

Allt fungerar. Däremot verkar det vara något med audio hardware. Jag skiftade till Built in output och då funkade det. Skiftade sedan tillbaka till system default och det funkade där också. Märkligt.

Har däremot ett annat problem gällande uppstart av premiere. Det tar ca 4 min att atrta upp programmet. Man kan tydligt se när den läser in komponenter/plugin. Det går väldigt långsamt. Har gort ominstallation igen med samma resultat. I min macbook pro tar det max 30 sek att öppna programmet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Intressant... min Macbook Pro (SSD) öppnar på ca 8 sek.

 

Har du några extra VST-pluggar i?

Har du installerat senaste CUDA drivern? http://us.download.nvidia.com/Mac/Quadro_Certified/5.0.45/cudadriver-5.0.45-macos.dmg

(Se till att köra CUDA acceleration och inte Open Cl - nVidia och Apple har ändrat lite i Open Cl protokollen så det är segt som F-N i Open Cl med just 10.8.3)

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Intressant... min Macbook Pro (SSD) öppnar på ca 8 sek.

 

Har du några extra VST-pluggar i?

Har du installerat senaste CUDA drivern? http://us.download.nvidia.com/Mac/Quadro_Certified/5.0.45/cudadriver-5.0.45-macos.dmg

(Se till att köra CUDA acceleration och inte Open Cl - nVidia och Apple har ändrat lite i Open Cl protokollen så det är segt som F-N i Open Cl med just 10.8.3)

 

 

//Max

Hej.

Dom pluggar jag använder är red giants paketen samt Twixtor för AE. Tankade precis ner din länk och installerade. Var ändrar jag till CUDA acceleration? För om det är där jag tror (project settings) så är det gråmarkerat (går kanske bara med "hack"). Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få. Ps Nu öppnar han premier på ca 10 sek:)

Skärmavbild 2013-04-12 kl. 11.16.38.png

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...