Gå till innehåll

Tillstånd för inspelning vid allmänplats


Nordahlaren

Recommended Posts

Vi är ett team på ca 8 personer och 3 skådespelare som max, som kommer i veckan spela in en kortfilm i Göteborg. Vi kommer spela in på Lindholmen, längs vattnet vid ett litet grönområde och en gångbana.

 

Vi spelar in med en Sony F3 och ljud som körs direkt in i kameran, inga onödiga sladdar då allt går på batteri. Vi tar inte stor plats.

 

Vi har mitt i allt jobb missat att se över tillstånd för denna plats, vi ska jaga polismyndigheten imorgon men kastar ut frågan här: Hur fungerar det med tillstånd på en sådan här plats med ett sånt här litet och nätt team som inte breder ut sig allt för mycket?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är bara att köra. Polistillstånd är bara relevant om ni vill stänga av trafik och liknande. Får ni tag på polisen kommer de att säga att ni får ett tillstånd för en viss summa pengar, men det är i själva verket helt onödigt.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Polistillstånd är bara relevant om ni vill stänga av trafik och liknande.

 

ELLER, detta har jag själv glömt bort, om scenerna ni ska göra innehåller saker som kan missuppfattas av folk omkring, slagsmål, skrik/bråk, vapen, självmordsförsök, skador.. Allt sånt är bra att ringa till polisen innan och bara berätta vart och vilka tider ni kommer filma så de inte gör onödiga utryckningar för att oroliga Sven sett ett gäng ungar med soft-airguns.. (det hände mig, blev upptryckt mot en polisbil och muddrad när jag var 15 och filmade actionfilm på allmänning)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...