Gå till innehåll

Ett brev (7:55)


jbergman

Recommended Posts

Jajemen, den borde ses. Skitbra manus och regi!! Jag var klistrad genom hela. Och det är ganska imponerande att lyckas fånga, med tanke på bildspråket och ljudbilden som själva konceptet kräver, om du förstår vad jag menar?

 

Slutet, ja, jag vet inte. Split feelings. Det kändes som att i de sista sekunderna bytte den berättarstil, och man blev lite urdragen ur transen. Men annars, riktigt bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillade verkligen allt, förutom slutet. Det är nog personligt, men kändes inte så relevant till ämnet.

Jag fick en bild av att huvudpersonen var i någon annan situation. Kopplade inte alls ihop ämnet till slutet.

Där kände jag att filmen föll rätt ordentligt. Kanske också med tanke på personen i slutet med. (Försöker skriva utan att spoila om någon läser detta)

 

Men annars tyckte jag manus, regi och foto var klockrent till denna typen av film! Riktigt riktigt bra!

/C

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul med ytterligare en tittare!

 

Jag fick en bild av att huvudpersonen var i någon annan situation. Kopplade inte alls ihop ämnet till slutet.

Jag förstår vad du menar, och du är inte ensam om just den kritiken. Sanningen är att filmen inspirerades av en verklig händelse, och därför ledde historien naturligt i den riktningen. Hade jag haft ett vidare perspektiv kunde filmen ha vunnit på det. Samtidigt kände jag att här fanns en historia som var relevant men som det inte gjorts något av här i Sverige. Rätt eller fel, det lämnar jag till betraktaren att avgöra.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...