Gå till innehåll

Söker laptop för Full-HD redigering


Larssa99

Recommended Posts

Har en HP-laptop idag som är 2-3 år gammal och går väldigt trögt vid Full-HD redigering. Så nu tänkte jag köpta en ny, men är lite osäker på vad för systemkrav som behövs för att det skall funka bra?

 

Har kollat in bl.a. denna: Komplett.se - Acer Aspire V3-771G 17.3" FHD matt

 

Jag redigerar i Adobe Premiere Elements 11, Adobe Premiere Pro cs6.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det enda jag hittar ang systemkrav för HD-redigering i trådarna är att det funkar med 8GB RAM men helst mer. Någon som kan ge mer info ang detta så man inte köper en dator som inte är tillräckligt bra? Jag vill såklart att det skall flyta på utan problem, men vill inte lägga mer än 12.000:-

Länk till kommentar
Share on other sites

Det enda jag hittar ang systemkrav för HD-redigering i trådarna är att det funkar med 8GB RAM men helst mer. Någon som kan ge mer info ang detta så man inte köper en dator som inte är tillräckligt bra? Jag vill såklart att det skall flyta på utan problem, men vill inte lägga mer än 12.000:-

 

RAM är inte direkt kopplat till datorns prestanda och du kan därmed redigera HD med såväl 2gb ram som 32gb. Skillnaden hamnar i mängden data du kan lagra i ram-minnet för saker så som multitasking och preview rendering. Rekommenderat är RAM på minst 8gb (gärna högre) för att kunna arbeta längre perioder med större projekt utan att råka ut för att minnet tar slut.

 

Går redigeringen trögt så se på att lägga störst peng på vettigt grafikkort och processor, RAM är så billigt annars också så sånt kan du alltid köpa mer utav i efterhand.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
RAM är inte direkt kopplat till datorns prestanda och du kan därmed redigera HD med såväl 2gb ram som 32gb. Skillnaden hamnar i mängden data du kan lagra i ram-minnet för saker så som multitasking och preview rendering. Rekommenderat är RAM på minst 8gb (gärna högre) för att kunna arbeta längre perioder med större projekt utan att råka ut för att minnet tar slut.

 

Går redigeringen trögt så se på att lägga störst peng på vettigt grafikkort och processor, RAM är så billigt annars också så sånt kan du alltid köpa mer utav i efterhand.

 

Då funkar det mao inte med integrerad grafik?

Länk till kommentar
Share on other sites

har egentligen ingen större koll på bärbara men har kollat runt en del på sista tiden. Tycker MSI på pappret ofta verkar ha rätt bra lämpade datorer. Dubbla hårddiskar, en SSD och en 7200 disk. Möjlighet att uppgradera till 32 GB ram, esata-anslutning, feta grafikkort osv. Tror jag sett någon med dessa specs för under 12000.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...