Gå till innehåll

Köpråd: DVD-recorder


Bengt

Recommended Posts

Har en massa videoband som jag på ett enkelt sätt vill få över på DVD, utan redigering eller annat trix.

Vill inte använda redigeringsdatorn till detta då den har annat att göra.

 

Jag vill skapa en DVD utan meny, utan logo i bakgrunden och som startar uppspelning automatiskt när man stoppar i den i spelaren.

 

Köpte för många år sedan en DVD-recorder (när dom var nya på marknaden).

Den hade den egenheten att den skapade en meny även om det bara var en inspelning som skulle brännas.

Dessutom var det en tillverkarlogo som bakgrund.

Lyckades aldrig få ordning på det så jag lämnade tillbaka den.

 

 

Detta är ju många år sedan och jag undrar är det lika illa nu?

Får gärna ha inbyggd hårddisk så jag kan "skrota" VHS-bandaren jag använder för att banda TV-program med.

 

Tänkte köpa en begagnad så tips på lämplig modell mottages tacksamt.

Länk till kommentar
Share on other sites

...

Jag vill skapa en DVD utan meny, utan logo i bakgrunden och som startar uppspelning automatiskt när man stoppar i den i spelaren.

 

 

Jag har några Sony-recorder hemma, och de ha troget tjänat vid bl a överspelning av gamla band. Hårddisk är extremt värdefullt för att finkapa början och slut, klippa bort reklam eller motsvarande, samt ibland dela i olika avsnitt.

Ingen av dem har logo i menyer.

 

Jag hade bättre koll på det för nått år sedan, men jag är rätt säkert på att ditt önskemål faller på kravet att det inte får vara menyer och att det måste vara autostart. Har du det kravet är det nog dator som gäller.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...