Gå till innehåll

Söker dator med firewire


Norrsken

Recommended Posts

Då min gamla dator har totalhavererat så är jag på jakt efter en ny stationär dator för videoredigering. Men jag kan inte hitta en enda som har Firewire, något som är ett krav för mig. Någon som känner till nån dator på marknaden som har Firewire eller blir det till att sätta sig och plocka ihop en dator komponent för komponent?

Länk till kommentar
Share on other sites

Förvisso går det, samtidigt som jag funderar på en ny dator och om jag köper en löst kort så ryker garantin om jag öppnar den själv. Alternativet är en ny dator och be firman jag köper ifrån att installera ett firewirekort för att på så sätt behålla garantin. Lite sura pengar för en sådan enkel sak men garantin vill jag inte tumma på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har tyvär inte tillräckligt med kunskap för detta. Risken är stor att jag köper komponenter som inte passar ihop. Dock funderar jag på att kontakta en firma som hjälper mig att speca och bygga ihop den. Tror Inet tog under tusenlappen för detta....

Länk till kommentar
Share on other sites

Du har säkert någon kompis som kan ställa upp annars. Delarnas kompatibilitet kan du ju höra dig för om här annars. Kunskapen för att bygga ihop en dator är bara några knapptryck bort ;) Däremot är nog inet ett bra alternativ om känner dig osäker! Jag minns när jag skulle bygga min första dator... Svettigt och jättenervös för att pajja något. Men det gick galant och var mycket lättare än man kan tro.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...