Gå till innehåll

Få en videokamera att filma dygnet runt?


OskarBr

Recommended Posts

Hej!

Jag håller på med ett projekt för att kunna film under isen i min fiskdamm. Visst det finns färdig lösningar för detta men det kostar för mycket och är inte lika roligt :e. Tänkte ha trådburet hela vägen mellan damm och hus (ca 30m). Kameran ska placeras i ett vattentätt rör som sänks ner till ett djup på ca 1,8m. 50 cm av röret ska vara över isen med ett tätt lock. Har en gammal JVC Compact VHS GR-AX200 som jag kan köra på nätström. Nu till problemet, den visar bara bild ca fem minuter innan den går i viloläge. Så det jag funderar mest över är hur jag kan lura kameran att tro att den spelar in på ett band? Skulle det funka att ta bort strömförsörningen till kassettbandmotorn? Eller sätta in en kassett utan band? Eller kapa ett band och limma ihop det så det går i en slinga?

 

Mvh OskarBr

Länk till kommentar
Share on other sites

Går den i viloläge om du har band i?

 

Min Sony D8-kamera gick ner i viloläge om det var band i. Annars inte.

 

Har nu provat köra kameran utan band i några timmar. Kameran går inte ner i viloläge och den startar även upp om jag drar ur och sätter i sladden. Det gjorde den inte med en kassett i. Tackar o bockar :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...