Gå till innehåll

Casting genom videoinspelning


CaveMan

Recommended Posts

Hej! Helt ny här så kanske har missat detta ämne. Är intresserad av att prova på lite skådespeleri. Har varit med i några mindre kortfilmer men inget seriöst.

 

Mitt problem är att jag bor långt, långt ifrån Stockholm där de flesta castings verkar hållas. Vart finner jag annonser där man kan spela in dialoger ur ett manus som casting och skicka till regissören/producenten? Eller existerar inte detta ö.h.t. i Sverige?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej CaveMan, jag jobbar på ett castingbolag i Stockholm och vi tar gärna emot cv:n och showreel från hela Sverige. Har du dessutom möjlighet att i samband med ev. Stockholmsbesök komma förbi vår studio så kan vi skriva in dig i vårt register också.

 

Det går däremot inte att frånse att de flesta jobben finns i Stockholm, så precis som Tolin säger, det kommer krävas att du tar dig hit för provfilmningar ändå. Nästan inga castingbolag eller produktionsbolag tar emot eget filmat material om du inte har en extremt åtråvärd look/kompetens. Vill du öka dina chanser från nästan lika med noll till goda så är det bara börja samla ihop resekassan.

 

Vår hemsida Välkommen till c/o Jones Casting & Produktion!

Vill du skicka ditt CV till oss info@coj.nu

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe jag har nog varken en överdrivet åtråvärd look eller kompetens så antar att jag får ta mig till stockholm. Flyttar dit i Augusti i alla fall, dock var jag sugen på att prova på några castings redan innan. Kanske åker upp någon gång under våren.

 

Angående showreel, det enda jag har tillgång till nu är en kortfilm. En klassisk stumfilm med mig själv i huvudrollen. Dock så, ganska självklart, utan dialoger/monologer och jag spelar över gesterna som det sig bör när man spelar i en stumfilm. Kanske inte har något värde i en showreel? Annars kan jag nog gräva fram ytterliggare någon kortfilm där jag medverkar och så kan jag spela in en dialog / monolog med min bror (som vill bli regissör), skulle detta duga?

 

När den är klar så skickar jag den till dig MugshotPaparazzi, var så säker och så kikar jag väl in när jag är i stockholm om intresse finns :)

 

Tack för svar, mycket uppskattat! Har inte speciellt bra koll

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...