Gå till innehåll

Datorhaveri på Voodoo Film


Pace

Recommended Posts

Webbplatsen har drabbats av ett datorhaveri och det innebär att det kommer att ta lite tid att återställa informationen på förstasidan.

 

I nuläget ser det ut som att drygt tio nyheter har försvunnit och att några publicerade kortfilmer är borta. Detta ska vi dock arbeta för att återställa så gott det går.

 

Forumet påverkas över huvud taget inte av detta.

 

Uppdatering:

 

Felet uppstod cirka klockan 18.30 i dag söndag. Det åtgärdades 21.30. Men än så länge saknas lite innehåll. Det ska läggas till efterhand. Jag ska gå igenom och se exakt vad det är som saknas.

 

Uppdatering 12 februari:

 

All information kan återställas. Det kommer att ske inom kort.

Länk till kommentar
Share on other sites

Just nu pågår arbetet med att lägga in nyheter och bilder.

 

Gamla nyheter kommer att få en ny adress, men de gamla kommer att omdirigeras. Så i praktiken så märker du inte av någon skillnad. :)

 

Arbetet med att återställa förlorade filmrecensioner ser i dagsläget mer dystert ut (ett par stycken), men jag tror vi ska klara det på något sätt. Återkommer löpande här.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu är alla nyheter inlagda. De två senaste nyheterna saknas dock helt, och kom aldrig med i backupen.

 

Nyheterna är "Världens bästa reklamfilm" och "Evil Ed - svensk splatterfilm som fått stöd från staten". Det var bara videoklipp så det går snabbt att skriva ihop dessa manuellt och lägga in!

 

Artikeln om hur man spelar in en musikvideo är försvunnen och ska läggas in igen. Det saknas också bilder till senaste filmkrönikan (de syns just nu, men kommer försvinna när cachen laddar om).

Länk till kommentar
Share on other sites

De kommentarer som gjorts till nyheter och artiklar mellan 22 januari och 10 februari är borta. Det kan röra sig om ett tiotal.

 

Kalendern saknar några evenemang. Dessa ska läggas in inom kort.

 

Uppdatering 15.03: Kalendern är nu återställd.

 

Nu är det bara filmrecensionerna kvar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ha!

 

Nu har vi letat rätt på filmrecensionerna också tack vare att de blivit cachade på andra ställen. De ska läggas in under kvällen.

 

Då är i princip allt återställt. Det enda som inte kunde återställas var ett tiotal kommentarer - annars är allt som det var innan. Fuck yeah!

 

Nu tar jag rast för i dag. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Det har inget med varandra att göra, utan nu är det ett annat problem.

 

Det beror på leverantören och jag ska nu se efter en ny leverantör då vi har blivit drabbade av oacceptabelt många problem den senaste tiden. Några minuters krångel per månad får man acceptera, men nu handlar det snarare om timmar per vecka och så ska det naturligtvis inte vara. Det är oerhört frustrerande med en leverantör som lovar och lovar men inte i slutändan inte verkar kunna göra det de säger...

Länk till kommentar
Share on other sites

Gissar starkt på att det är Binero som vi pratar om nu, är flera sajter som blivit drabbade av just detta bland annat jag. Well. Det finns inte andra sätt att få tag på vissa artiklar? Tanken är att jag ska hålla en workshop i malmö på onsdag. Er guide är sjukt bäst flera gånger, så det är dumt att uppfinna hjulen på nytt. :) Det handlar alltså bara om enstaka artiklar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gissar starkt på att det är Binero som vi pratar om nu, är flera sajter som blivit drabbade av just detta bland annat jag.

 

Det stämmer bra det. Vi har haft andra leverantörer också, bland annat Loopia och Glesys, och snart även FS Data.

 

Gudarna hörde mina böner, artiklarna fungerar nu!

 

Skönt! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det fixat?

 

Jag loggade in precis och skrev ett *långt* svar ang Blu-ray-brännning och när jag skulle förhandsgranska det står det att jag inte är inloggad. Allt jag skrivit var försvunnet och ingen auto save fanns. Gick jag tillbaks ett steg med webläsaren så var texten borta även då...

 

Vissa dagar går det inte ens att komma in på forumet. (Det hände senast igår)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är inte fixat än.

 

Däremot låter ditt problem med inlägg som försvinner som att det har med forumet att göra, inte servern. Jag ska se efter vad som kan vara fel.

 

Om du inte kan komma in på forumet så beror det med största sannolikhet på servern.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...