Gå till innehåll

Hackad gh2?


jetzyl

Recommended Posts

Tjena,

 

Jag skall göra en film och inför inspelningen så har jag hackat en gh2 kamera tror jag. Den har alternativet 12.800 i iso så jag antar att hacket är installerat. Mitt syfte är att ha en hög bitrate men det är svårt för mig att uppfatta fall jag spelare in i hög bitrate då det inte riktigt står skrivet i siffror.

 

Jag är inte riktigt införstådd i det här med hackets meny design.

 

Så hur vet jag vilken bitrate jag filmar med och så att det inte bara är samma gamla?

 

Hacket är:

Cluster DREWnet (12/15 GOP) v9 Boom

 

 

Bästa hälsningar

Jens

Länk till kommentar
Share on other sites

kom dock på att när jag för över klippen på datorn så ändras väll formatet om jag gör det via fcp log and transfer? Eller går det att föra över klippet i sitt orginal? Jag hittade inte klippen när jag enbart gick in på sdkortet.

 

Ja min tanke var att se det på siffror då mitt öga inte är jätte vant. Jag är överhuvudtaget ovan med gh2 och har bara kört en liten del med den. En skärm skall jag nog inte införskaffa det närmaste. Tack! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Klippen ligger i någon undermapp som jag inte riktigt minns namnet på AVCHD ---- STREAM eller något liknande. Filändelse .mts eller .m2ts eller något sådant. Det är bara att kopiera filerna rakt av från minneskortet när du "för över" dem till datorn. Det är dock lite lurigt med vissa av hacken för de spelar in med så hög bitrate att många minneskort inte riktigt hänger med och så kan kameran hänga sig. Så det gäller att antingen välja minneskort eller hack med omsorg (ofta kan man minska bitraten genom att köra någon lägre inställning än högsta kvalitet). Har inte testat det där hacket du kör (var länge sedan jag lade in mitt hack, minns knappt vad det hette).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...