Gå till innehåll

"Skotthål" i vägg med ljusrays...


DigitalDirt

Recommended Posts

Hej....

 

Se bifogad bild...

Vill efterlikna looken med en svart bakgrund med små hål som lyses upp bakifrån så att det bildas lightrays mot kameran...

 

skotthal.jpg

 

Jag har tillgång till svart pappersbakgrund inkl upphägning.

Funkar det att bara skära ut hål i denna tror ni?

 

Sen en rökmaskin samt antal lampor bakom bakgrunden som är olika riktade.... hur många olika ljuskällor bakom bakgrunden tror ni man behöver?

 

Något annat man bör tänka på?

Länk till kommentar
Share on other sites

Cool. Jag skulle kanske inte skära, utan trycka upp hål med en mejsel för att få till det där "uppfläkta" på insidan, även om det inte syns så ger det en effekt.

Ljuskällan i det där fallet är nog uppblåst på stor vit skärm (minns inte den fackliga termen, lightbox? typ så) för att ge en jämn, starkt spridning.

Har du tjockt papp? Så det inte släpper igenom ljus på de "ohålade" platserna?

Sen, rent kreativt, så önskar man ju att en klassisk "skugga" ska passera på andra sidan väggen. Vet inte vad du ska ha för känsla i filmen, men jag hade själv inte kunnat låta bli ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Hej....

 

Se bifogad bild...

Vill efterlikna looken med en svart bakgrund med små hål som lyses upp bakifrån så att det bildas lightrays mot kameran...Tipps hos ifolor.se

 

[ATTACH=CONFIG]5460[/ATTACH]

 

Jag har tillgång till svart pappersbakgrund inkl upphägning.

Funkar det att bara skära ut hål i denna tror ni?

 

Sen en rökmaskin samt antal lampor bakom bakgrunden som är olika riktade.... hur många olika ljuskällor bakom bakgrunden tror ni man behöver?

 

Något annat man bör tänka på?

 

Jag tänker en ljuskällor är tillräklig :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...