Gå till innehåll

Fejka klub?


Oller Visuals

Recommended Posts

Klubbar (dubbel B ;) på svenska) ser ju oftast väldigt olika ut. Eller kan göra det med vissa genomgående element som oftast finns. Strobelampor, bardisk och dansgolv. Jag har fejkat en gång i en ungdomsgårds källarlokal, det funkade väldigt bra. Blinkande lampor, 20 tal statister och korta skärpedjup, samt fågel-vinklar (det förenklade dubbelanvändande av statister då man inte såg ansikten lika tydligt med bilder tagna uppifrån)

Skjut undan bord och stolar, täck väggar med svarta tyger, ta allt du kan hitta som ger krogkänsla, ölunderlägg, glas, flaskor, neonljus. Använd fantasin och var flexibel på plats, innebärande, förbered dig så gott du kan med vilka bilder du vill ha (BEHÖVER!) så har du utrymme för att improvisera i stunden! Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 8 månader senare...

Vi gjorde en videoinspelning som såg asball ut, fast det var en väldigt liten klubb och jag tror fan inte det var mer än 12 pers vi drog in.

Jag blev helt chockad när jag såg resultatet, såg helt otroligt ut. Ingen rök, lite standard ljus och folk i djup med rätt framing var det vi drog till med.

 

Sen var det slow motion och svart vitt också, vilket kanske hjälpte, men vi gjorde verkligen inget speciellt under själva inspelningen, förutom 4-3 regeln, vilken är att man har 4 pers längst fram, 3 bakom, osv osv tills det tar slut med folk. Vinkla hela paketet lite snett och frama det snyggt (ca 1 meter i kamerahöjd) så kommer det att se ut som ett folkhav.

 

Ett vardagsrum skulle helt klart kunna funka.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...