Gå till innehåll

Musikvideo manus


Oller Visuals

Recommended Posts

Manus i sig är egentligen mindre viktigt än det visuella. Även om det är ovanligt script-drivet - så är det det förhållandet emellan det visuella och låten som är det absolut viktigast.

 

Miljöbeskrivningar och "pace" (beskrivning när det gäller fart och klippande) är det absolut viktigaste för att någon ska förstå hur det egentligen kommer att se ut. Ska jag vara helt ärlig så spelar inte resten så jävla mycket roll när det gäller folk som läser på innan något har börjat gå i produktion.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Fortsätter på startat ämne med liknande fråga.

Jag vill göra en musikvideo med story, typ.

Alltså inte perfomance eller surrealistisk fram-o-tillbaka klippning.

Nästan som en kortfilm ni vet. Hur går jag tillväga för att skriva det? Lyrics i manuset säger nån.. Om händelserna i filmen är starkt ihopkopplat med taktslag och höjningar ska man skriva ut minuterna i manuset då?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade testat att använda Audio/Visual-templaten i Celtx, den delar upp ljud och bild parallellt i två staplar bredvid varandra. Då kan man fippla in tidsmarkörer respektive audio (låt-text, eller delar av den som kan räcka för att sätta scenen).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...