Gå till innehåll

Skådespelarutbildning, kurser i England


Etta

Recommended Posts

Hej,

 

 

Jag har länge velat studera och arbeta i England (nära eller i London) men eftersom jag har en Fil. Kan. så tror jag att jag är mer intresserad utav att läsa kurser än en BA, och då inom skådespel och teater (men det är filmskådespel jag vill arbeta med).

 

Jag har aldrig riktigt gett skådespelet en riktig chans mer än statist och små-roller och vill därför ge det en någorlunda chans med en kort utbildning i bakgrunden.

 

  • Finns det skådespelarkurser som går att söka enskilt? Hur är kvalitén? Är det inträdesprov även på kurser?

 

  • Om man ändå ska söka en BA för skådespel - hur stor kommer konkurrensen att vara? Ex. StDH hade förra året 1400 sökande och endast 10 platser och det var i lilla Sverige. Är det mindre, lika eller mer konkurrens på skolorna runt om i London och lite utanför?

 

  • Kan man skaffa en agent redan direkt med ett litet CV som skådespelare eller hur kvalificerad behöver man vara?

 

  • Då jag arbetar smått inom Film, Tv och Web-TV nu så undrar jag även ifall man kommer kunna fortsätta att arbeta inom det i England eller ifall man inte kommer in i den marknaden utan kontakter och Engelsk utbildning? Eller hur ser marknaden ut jämfört med Sveriges?

 

 

 

Jag hade skrivit mycket mer och en tydligare text men Voodoofilm loggade automatiskt ut mig vilket gjorde att all text försvann... Men jag hoppas jag lyckades sammanfatta allt igen och att ni förstår mitt problem och mitt mål.

 

 

MVH

CoVr

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...