Gå till innehåll

Stöd, sponsor


Anders Myrdahl

Recommended Posts

Tjena!

 

Jag ska spela in en kortfilm i April-Maj. Jag kommer vara på många olika platser och kommer behöva massa hjälp från kompisar och klasskamrater.

Jag har ansökt om stöd från vår lokala filmresurscentrum. Jag fick 2.000kr. Jag skulle behöva lite mer pengar till bensin mat och diversesaker.

 

Hur kan man få stöd till sin film? Crowdfonding är lite väl mycket finns det något mindre alternativ? Eller kan man få någon sponsor på något vis?

Länk till kommentar
Share on other sites

2.000 försvinner väldigt snabbt. Försökte söka på din ort men hittade ingenting direkt mer som du skulle kunna söka. Ifall du inte har kontaktat kommunen än kanske de kan hjälpa dig, vissa kommuner tycker om att få sin ort eller sin stad marknadsförd och betalar gärna en liten slant för det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ofta har kommunen och länet/regionen olika stöd typ projektstöd, stipendium mm. Finns även nationella stöd såsom Konstnärsnämnden, Kulturbryggan, etc. Ditt lokala resurscentrum borde känna till vilka stöd det finns, så boka in ett möte med dem! Har projektet någon koppling till en viss stad/kommun, tex du ska spela in där, någon filmarbetare/skådis kommer därifrån, kan du även testa att söka det!

 

Crowdfunding är rätt svårt, har testat det en gång och fick knappt in nånting :( Men ska försöka igen! Jag vet att vissa anordnar fundraising-fester där man får betala inträde som sedan går till projektet. Då får man ju även chans att nå ut med sitt projekt, så det kanske är en idé!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...