Gå till innehåll

Mannen som dog (Kortfilm)


Qwazin

Recommended Posts

Hallåj, här är "Mannen Som Dog", någon slags kortfilm som jag skrev och regisserade när jag gick manus/regi på Kalix Folkhögskola.

 

Se den, älska den, hata den eller klia dig i skallen över den och hojta till med vad ni tycker om den!

 

Chiao,

-Andreas

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Varken älskade eller hatade. Kliade mig i skallen mest för att det är skönt. Johan Granli känner jag till sedan innan, han är duktig. Likaså Ulf Brunnberg. Bra Wes Andersson vibbar med ett Kafka-manus. Slutet gav mig tyvärr inget, ingen känsla av avslut eller irritation. Bara ett: jaha. Det var ju synd, skulle velat se 30 sekunder mer på slutet typ. Kändes lite enkelt i en icke enkel film att avsluta med.. *spoiler, spoiler!* att han bara pekar på gubben bredvid sig och kommer undan.

Gillar scenografin, simpel och färggrann, "stilren". Smart med hisseffekten. Ja.. Det gjorde du bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...