Gå till innehåll

Helium

Recommended Posts

Tjena! Jag går sista året på högstadiet nu (9:an) och har ännu inte valt ett gymnasium.

 

Jag vill gärna jobba/lära inom Film och Animation (vfx) samtidigt i gymnasiet.

 

Jag har tittat in i mediagymnasiet i nacka och den verkar ju bra

 

 

Har ni fler tips?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Tjena! Går själv i nian och står inför valet, intresserad av filmskapande och foto så för min del är det medialinjen med inriktning foto eller film&tv-produktion som gäller. Jag ska eventuellt söka in till LBS (Ljud och Bildskolan), varit där och kollat, tycker det verkade riktigt bra faktiskt! Vad jag förstår bor du i närheten av Sthlm (?), men vet dock inte vart närmaste LBS ligger då... Men i vilket fall har jag för mig att de har någon speciell animationslinje! Kolla in Ljud & Bildskolan Kreativa Gymnasiet och se om du hittar något!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej! Jag går i årskurs 2 i MediaGymnasiet i Nacka Strand.

 

Kom förbi på öppet hus nu på torsdag vet jag!

Vi arbetar mycket produktivt för att lära oss hur det går till i arbetslivet.

 

Vi har också fullt utrustad TV-studio och fotostudio med helt nya blixtar faktiskt. (Låter lite skrytsamt men jag var lite imponerad när vi packade upp dem förra veckan!)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Tjena! Jag går sista året på högstadiet nu (9:an) och har ännu inte valt ett gymnasium.

 

Jag vill gärna jobba/lära inom Film och Animation (vfx) samtidigt i gymnasiet.

 

Jag har tittat in i mediagymnasiet i nacka och den verkar ju bra

 

 

Har ni fler tips?

 

S:t Eriks gymnasium startar två nya filmutbildningar hösten 2013, film och regi samt animation och film. För mer information se S:t Eriks gymnasium.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 10 månader senare...

Tjena!

Kan tipsa om ett MYCKET bra gymnasium på Lidingö om du inte redan hört talas om detta.

Det är Stillerska filmgymnasiet som dels har en treårig filmutbildning och nu i höst även startar en skådespelarutbildning.....så skolan har utbildning både framför och bakom kameran vilket är unikt i sitt slag i sverige.

Intaget börjar 20:e januari, och innefattar både betygssök och intervjuer/arbetsprover.

Du finner all information om detta på deras snygga hemsida:

 

Stillerska filmgymnasiet | Lidingö

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...