Gå till innehåll

Bli skådespelare


Anders Myrdahl

Recommended Posts

Tjena!

 

Jag har jobbat mest bakom kameran men nu efter att vi gjort några små egna produktioner där jag även har varit skådis så börjar den rollen locka mig.

Min fråga är då hur ska man komma igång som skådespelare?

 

Teater verkar vara det enda alternativet men det enda de verkar göra är att göra flummiga föreställningar om pippi och liknande, det lockar mig inte särskilt..

 

Tack i förhand för svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Först och främst tack för svar!

Det jag menar med flummigt är inget med att jag tycker att själva Pippi som verk är dåligt eller så utan att jag undrade om det något alternativ till det som att gå en teater där man lär sig att agera framför en publik allmänt alltså inte Astrid Lindgren.

 

Men det du säger verkar vara rimligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj skrev in det till fel inlägg sorry ^^

 

Men Casting byrå !!

Det är gratis ! Man går dit , dem tar foto och info om egenskaper bl.a . Sedan om något filmbolag söker en som dig så kollar dem med casting byrån .

 

Annars kan du kolla in TV- & Film- Statister, Castings, Auditions, Skdespelare | Statist.se

 

bra början. På en vecka fick jag 4 olika auditions och jag kom vidare till en i alla fall . SVT blev det :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...