Gå till innehåll

Mynningsflamma


woxaz

Recommended Posts

  • 2 månader senare...

Hej!

Jag undrar i vilket program man kan skapa dendär elden som kommer ut ur ett vapen när man skjuter? Jag använder final cut pro 5,0 då jag också får med livetype,motion etc.

 

någon som vet hur? Jag saknar adobe after effects , finns det något annat program?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

ja okey. då behöver du programmet photoshop eller något liknande, gör en bild som ser ut som en "brasa" i mynningen sen så kopierar du den o byter ut lite mörkare o ljusare färger behöver inte va så många eller så provar du bara med en bild eftersom den kommer att visas i nån microsekund ;P. sen sparar du det i (.PNG)/(GIF) format o lägger in det i redigeringsprogrammet o placerar den vid pistolen och testar dig fram helt enkelt.

 

svårt att förklara allt så här men skriv om du behöver mer hjälp.!

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du har film av en pistol i AE finns ju mängder av effekter du kan placera framför mynningen. Effect>render(flera alternativ) Effects>paint>vector paint.

Effect>stylize>cc burn film. Effect>advanse lightning(brukar användas vid åskblixt). Mycket finns det. Pröva dej fram.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...