Gå till innehåll

Duger denna som redigeringsdator?


ettanlos

Recommended Posts

Hej! Jag köpte för ungefär en månad sedan, en dator med i princip exakt samma komponenter. Jag kan säga att den kör Adobe-programmen finfint och om du bara ska klippa och göra ölite enkla effekter kommer det här att hålla ett bra tag.

 

Det ända jag skulle kunna råda dig att ändra är ifall du tänkte använda Ray-tracing renderare till 3D projekt som t.ex. finns i Adobe After effects CS6. Eftersom att Ray-tracing kan kräva riktigt stora mängder beräkningskraft kan det vara fördelaktigt att köra ray-tracing på sin GPU (grafikkortet) istället för CPU (Processorn) Då grafikkort är mycket kraftigare än prcessorer. Denna Ray-tracing renderare som finns i After Effects CS6 och måste användas om man gör 3D objekt, men GPU Ray-tracing stödjer för närvarande endast för korten NVIDIA GTX 670 - GTX 690. Jag har själv ett GTX 660Ti och har skickat in ett förslag på att de ska bygga in support för GTX 660 också, men man kan aldrig vara säker. Så ifall du ska använda datorn till att göra en del avancerade 3D-projekt Som du vet använder Ray-tracing teknik så skulle jag råda dig att välja ett GTX 670 istället för GTX 660, då det är mer troligt att program stödjer GTX 670 för GPU accelleration.

 

Annars ska du helt klart satsa på det du har där, vet inte hur stor pris-skillnaden är mellan 670 och 660 just nu, men det du har valt där är iallafall väldigt prisvärt.

 

Lycka till med datorn och hoppas du blir nöjd

 

/ Gustaf

Länk till kommentar
Share on other sites

Det ända jag skulle kunna råda dig att ändra är ifall du tänkte använda Ray-tracing renderare till 3D projekt som t.ex. finns i Adobe After effects CS6. Eftersom att Ray-tracing kan kräva riktigt stora mängder beräkningskraft kan det vara fördelaktigt att köra ray-tracing på sin GPU (grafikkortet) istället för CPU (Processorn) Då grafikkort är mycket kraftigare än prcessorer. Denna Ray-tracing renderare som finns i After Effects CS6 och måste användas om man gör 3D objekt, men GPU Ray-tracing stödjer för närvarande endast för korten NVIDIA GTX 670 - GTX 690. Jag har själv ett GTX 660Ti och har skickat in ett förslag på att de ska bygga in support för GTX 660 också, men man kan aldrig vara säker. Så ifall du ska använda datorn till att göra en del avancerade 3D-projekt Som du vet använder Ray-tracing teknik så skulle jag råda dig att välja ett GTX 670 istället för GTX 660, då det är mer troligt att program stödjer GTX 670 för GPU accelleration.

 

Korten Adobe officiellt stöder har testats ordentligt, vilket tar tid och är kostsamt. De kommer inte att godkänna alla kort officiellt, men på egen risk kan man, under vissa förutsättningar, lura after effects att tro att kortet är godkänt: Adobe After Effects CS6 Video Cards with CUDA Acceleration Ray Trace Rendering Engine Unlock Enable MPE Hack Mod Tip

Det finns ett liknande trick för Premiere pro och mpe.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...