Gå till innehåll

Sara Maria Blomqvist (121 sidor)


Leiner

Recommended Posts

Paula är arbetslös, skuldsatt och på god väg att äta sig mullig. En natt får hon ett konstigt kuvert genom brevinkastet som innehåller information om en för henne främmande kvinna vid namn Sara Maria Blomqvist.

 

När Paula försöker lista ut vad som menas med kuvertet får hon natten därpå ett nytt, innehållandes en stor summa pengar, och hon kan då inte hjälpa att dra en oroväckande slutsats.

Sara Maria Blomqvist v1.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
Håller på att läsa ditt manus nu. Du kan ju inte skriva milf som beskrivning på Paulas mor, dessutom pratar hon som förortsgrabb. Låter inte speciellt trovärdigt. Återkommer med mer feedback.

Pratar som en förortsgrabb? Kan du ge exempel för det var inget som jag tänkte på när jag läste igenom.

 

Jag tyckte för övrigt det var en ganska intressant historia men som hade allt för mycket nonsens. Ex. anslaget kan enligt mig kortas ner nästan 10 sidor

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej! Jag har läst till sida 33. När det är som bäst svänger manuset och karaktärerna blir levande. Jag tycker scenen där Paula och Jessica diskuterar det första brevet sänker tempot och är dramatiserad mer än situationen kan bära. I denna scen blir även Paula som i övrigt är en ostrukturerad karaktär plötsligt väldigt målmedveten. Jag köper hennes loja förföljande av Sara (Paula är arbetslös med mycket tid) men inte den plötsliga disciplinen.

 

Allt tjat om Polisen efter ett brev? Finns det inga andra alternativ?

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst shakeshake

Jag läste till och med s.15 och tycker inte alls att mamman pratar som en förortsgrabb. Däremot är karaktären Paula en smula "bland" som man säger på engelska. Jag skulle försöka göra henne lite mer levande om jag var du.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...