Gå till innehåll

Johan Reinhold - Tears From The Start


david-

Recommended Posts

Förstår vad du försökt med dark & cold vs bright & saturated, men jag är tveksam till om det funkar eller inte. Det finns inget färgelement som binder ihop de två scenerna - Hade förväntat mig att du skulle hållt skin tones på samma nivå. Känns lite som två olika videos. Däremot matchar hennes klänning hans kostym till 100 vilket jag tyckte var lite coolt att du lyckats balansera det såpass utan att förlora detaljer (Är extremt förvånad över hur kostymen hållt upp i mörka källarscenen överhuvudtaget).

 

I det stora hela - Vinklar, klippning, allt sitter klockrent vad mig beträffar. GH2.. Ja, jag slutar aldrig förvånas över kvalitén. Hade du bara haft möjlighet att ljusa lite i källaren och minska contrast ratio till panasonic sensorns nivå hade jag säkert kunnat skämma ut mig genom att fråga om du spelat in på Red eller Alexa.

Riktigt najs!

 

Jag förstår dig helt och hållet! Jag skulle verkligen fixat hudtonerna men som jag skrev i blogginlägget så hade jag inte tid för några keyer alls så jag kunde inte gå in på hudtonerna tyvärr. Men det är självklart något som hade gjort allt mycket bättre, då hade inte heller scenerna på sångaren sett så platt ut heller om hudtonerna var starkare. Men när man bara har någon timme på sig att grada så får man prioritera annat, så kände jag i alla fall :)

 

Det var lite krångligt att få tillbaka information i hans kostym utan att få tillbaka en massa synligt grain/noise också, så jag fick göra typ 2 denoise-pass mellan graden.

 

Tack för fin kritik! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Satan i gatan vilken kvalite. skärpa / färger / exponering.

 

är det inte svårt att få rätt exponering i Gh2 eller har den ochså något hack så man får se levels och % ljusförhållanden och saker?

 

Tack tack!

Inget hack för det, däremot har den ju ett histogram man kan använda sig av vilket oftast är det man behöver om jag gör produktioner på GH2-nivå.

Länk till kommentar
Share on other sites

Mitt mål är att kunna filma med sådan skärpa/exponering och kvalite som dig. Hur bör mitt histogram se ut? (har ochså en sådan funktion i min kamera även om jag inte förstår hur man använder den). Om man kan få se en bild eller typ få lite nybörjartipps? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Mitt mål är att kunna filma med sådan skärpa/exponering och kvalite som dig. Hur bör mitt histogram se ut? (har ochså en sådan funktion i min kamera även om jag inte förstår hur man använder den). Om man kan få se en bild eller typ få lite nybörjartipps? :)

 

Vad kul, tack så mycket för de orden!

Egentligen så räcker det med att du söker på histogram på google eller youtube så kommer du få massvis med tips om hur man kan använda sig av det men jag är snäll och gör det åt dig nu ;)

 

Men du kan alltid lära dig mer så kolla runt på olika sidor och filmer så kan du det utantill sen :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...