Gå till innehåll

Frilansare, tips på pensionssparande?


monnexs

Recommended Posts

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Menade det allvarligt, såklart. :)

 

Vill du veta något är det bara fråga. Jag har aldrig direkt haft några problem med det och det ser bra ut! Se bara till att folk på banken inte säljer dig på saker. Ta det lugnt och jag skulle nog rekommendera att du helt enkelt kör på vanlig ränta första 10 åren på 80%, med 20% i en fond eller så.

 

Vill du ha exakt råd när det gäller fonder och sånt är det bara pm'a. Jag har inte tagit risker eller så, men ändå rätt sjyst med vinst faktiskt. Jag är 27 och är verkligen inte orolig för framtiden.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 9 månader senare...

Hej, pensionsspara hos en internetmäklare (exempelvis Avanza eller Nordnet). Själv är jag som anställd inlåst på en av storbankerna och kan bara välja fonder som har cirka 1,5% i årsavgift. Det är lurendrejeri! Hos internetmäklarna betalar du courtage. Köp en handfull svenska investmentbolag och liknande. Köp aktier som rekommenderas av oberoende experter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...