Gå till innehåll

Rättigheter och Avtal


marblejoker

Recommended Posts

Tjena,

 

Jag har nyligen startat produktionsbolag och jobben har börjat rulla in. Men eftersom jag är mer av en filmskapare än företagare är jag lite vilsen vad gäller avtal om filmens rättigheter osv. Jag vet ej hur jag ska gå till väga för att få ett avtal utformat för just mitt företag, som mina kunder sedan kan skriva under.

 

Vem bör man kontakta angående detta?

 

Joakim

Länk till kommentar
Share on other sites

Tjena,

 

Jag har nyligen startat produktionsbolag och jobben har börjat rulla in. Men eftersom jag är mer av en filmskapare än företagare är jag lite vilsen vad gäller avtal om filmens rättigheter osv. Jag vet ej hur jag ska gå till väga för att få ett avtal utformat för just mitt företag, som mina kunder sedan kan skriva under.

 

Vem bör man kontakta angående detta?

 

Joakim

 

Kul att ni börjat få jobb! Har ni någon hemsida?

 

Kan tyvärr inte svara på din fråga :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänk på att avtal skrivs för att båda parter ska vara klara på vad som gäller, men också vad som händer om saker inte fungerar som tänkt. Vad händer om någon inte betalar / inte får betalt / inte gör sitt jobb osv? Utgå ifrån att det kommer att bli trassel :( - när du skriver avalet alltså.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...