Gå till innehåll

Kortfilmen Borta spännande thriller


bylletski

Recommended Posts

Lite inspirerad av försvunnen kanske?

 

Två saker har jag lite synpunkter på.

1. Vissa scener skulle kunna göras mer dramatiska.

2. Adam 5 har ibland ett språk som känns alltför vuxet.

 

Jag har skrivit lite kommentarer i manuset. Som vanligt är den mina högst personliga kommentarer som avspeglar hur jag skulle utveckla manuset.

Borta_kommentarer.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite inspirerad av försvunnen kanske?

 

Två saker har jag lite synpunkter på.

1. Vissa scener skulle kunna göras mer dramatiska.

2. Adam 5 har ibland ett språk som känns alltför vuxet.

 

Jag har skrivit lite kommentarer i manuset. Som vanligt är den mina högst personliga kommentarer som avspeglar hur jag skulle utveckla manuset.

 

Du är rätt skön person bcaroll som slänger ut saker och ting i mitt manus som du tycker att jag ska ändra på. Visst vissa punkter kan du ha rätt men jag har fått olika feedbacks från många kontakter.

 

Du ville att jag skulle beskriva Malins reaktion? Ne jag låter skådespelaren göra det, jag gillar inte att regissera så mycket i mina manus.

 

Jag undrar också en sak, Skulle någon bry sig om man bli kallad stumpan? Alltså jag vet inte hur jag ska förklara det, men alla karaktärer är faktiskt

väldigt olika mina är det iallafall.

 

Och vad du vill i mitt manus och sånt är ju bra att du vill det. Men om du verkligen vill ha det så som du har kommenterat så får du köpa loss manuset och rättigheterna

från mig. :)

 

Filmen är inte inspirerad av försvunnen och ja jag har sett filmen

Länk till kommentar
Share on other sites

Djup, bylletski är i alla fall för mig lager. Lager är lite flummigt, men i stort sett betyder det motiv och handling. Om där bara finns ett lager i en film blir filmen "platt". Djup gör man när man utvecklar karatärerna och sen brukar handlingen följa med. Just nu har din film ett lager. En pappa och en mamma som mister sitt barn till en kidnappare. Men ingenting händer under ytan. Ingenting händer i karaktärerna. Kidnapparen är bara "ond". Varför är han ond? Vad har gjort honom ond. Gräv i honom och ge honom lager och djup. Ge honom ett motiv. Gör honom svart och vit. Gör samma sak med mamman och pappan. Pappan kasnke känner skuld då han jobbat för mycket och inte tagit hand om barnet t.ex. Mamman ja... nånting. Gör en intelektuell utmaning av filmen. En människostudie. Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker att den är ganska lik andra svenska filmer man sätt. Förstår inte karaktärerna. Det hade varit skönt om jag som tittare också skulle förstå varför Adam gillar Björn så mycket. Han är ju inte direkt snäll mot honom. Sedan så pratar han inte alls som en 5åring. Karaktärerna saknar djup, och det tror jag du behöver jobba. Hela grejen med att det är två bilkrockar känns ganska repetivt och känns som en för lätt lösning. Varför hjälper han mamman andra gången han ser att hon är skadad? Hon är väll medvetslös första gången björn kommer till bilen, men då tar han bara med sig adam.

 

Manuset känns ganska gjort och klychigt tyvärr. men om du jobbar med dialogen och karaktären kan det säkert bli bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...