Gå till innehåll

600 manus bortskänkes (sketcher)


ghijohansson

Recommended Posts

Då jag övergått till att göra längre filmer så är risken stor att jag ej kommer att spela in de återstående manus till sketcher som jag har. Följaktligen delar jag gärna med mig av de 600 manus jag samlat på mig. Allt ligger samlat i ett rtf-dokument som är 300 kb långt.

 

Skicka mig din e-postadress så kopierar jag in texten i ett e-brev. Jag brukar logga in ett par gånger i veckan, så har du ej fått materialet inom en vecka så har tekniskt missöde uppstått.

 

Obs att de flesta manus är på långt under en minut. Oftast behövs bara två skådespelare och ingen rekvisita alls. Har du bara tillgång till en skådespelare åt gången så kan du skriva om så att det blir telefonsamtal.

 

Vad materialet kan användas till? Jag har tidigare gjort flera TV-program där jag kombinerat sketcher med kommentarer om samhällsproblem, och det har fungerat bra. Mycket har inspelats tillsammans med praktikanter från olika gymnasieskolor. En möjlighet är att använda sketcherna i filmutbildning (flertalet är rumsrena...).

 

Många manus består av att någon pratar med en fiktiv maktmissbrukare eller alternativt att två personer pratar om en maktmissbrukare. Men jag har försökt variera.

 

Om någon undrar hur bra humor jag har så är svaret att "Filip & Fredrik" på Kanal5 gillar mina sketcher. När jag träffade dem bad de att få vara mina skådespelare. Men det är bara fyra sketcher jag spelat in med dem.

 

I slutet av manuset finns dessutom synopsis till 22 korta kostymfilmer.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
Då jag övergått till att göra längre filmer så är risken stor att jag ej kommer att spela in de återstående manus till sketcher som jag har. Följaktligen delar jag gärna med mig av de 600 manus jag samlat på mig. Allt ligger samlat i ett rtf-dokument som är 300 kb långt.

 

Skicka mig din e-postadress så kopierar jag in texten i ett e-brev. Jag brukar logga in ett par gånger i veckan, så har du ej fått materialet inom en vecka så har tekniskt missöde uppstått.

 

Obs att de flesta manus är på långt under en minut. Oftast behövs bara två skådespelare och ingen rekvisita alls. Har du bara tillgång till en skådespelare åt gången så kan du skriva om så att det blir telefonsamtal.

 

Vad materialet kan användas till? Jag har tidigare gjort flera TV-program där jag kombinerat sketcher med kommentarer om samhällsproblem, och det har fungerat bra. Mycket har inspelats tillsammans med praktikanter från olika gymnasieskolor. En möjlighet är att använda sketcherna i filmutbildning (flertalet är rumsrena...).

 

Många manus består av att någon pratar med en fiktiv maktmissbrukare eller alternativt att två personer pratar om en maktmissbrukare. Men jag har försökt variera.

 

Om någon undrar hur bra humor jag har så är svaret att "Filip & Fredrik" på Kanal5 gillar mina sketcher. När jag träffade dem bad de att få vara mina skådespelare. Men det är bara fyra sketcher jag spelat in med dem.

 

I slutet av manuset finns dessutom synopsis till 22 korta kostymfilmer.

 

Jag är mycket intresserad! Skickar mejl i PM! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
Eftersom det är nytt år fann jag det relevant påpeka att mitt erbjudande fortfarande gäller.

 

Hej! Är väldigt intresserad av detta erbjudande. Hur gör du? Skickar du några stycken till vissa och några andra till nästa person? I vilket fall som helst så vore jag väldigt tacksam. Ska göra en kortfilm/sketch för ett skolarbete och vore kul om man kunde få lite inspiration av några av dessa.

 

Min Mailadress är: Liljegren.Gustaf@gmail.com

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...
  • 2 månader senare...

Jag har länge funderat på detta. Sekunden efter tänkt: "Vad ska jag med 600 manus till?" Nå, jag kan komma att få lite nytt folk att jobba med i höst. Vore kanske enkelt att hoppas rakt in i det roliga för dem, istället för att riskera att tappa folk i manusskrivandet.

 

Skicka gärna till min mail: henke9100@gmail.com

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...