Gå till innehåll

En annan del av Sverige (de 7 första sidorna)


MovieMoe87

Recommended Posts

Tja, lägger upp ett manus jag håller på att skriva för att få lite feedback på sättet jag skriver och innehållet.

 

Tycker ni något saknas? Något jag bör undvika? Något som kanske inte borde vara med? Ja, allt ni kan komma på.

Manuset är inte klart än, planerar på att skriva drygt 20 sidor. Har lite fastnat lite med storyn så om ni har några ideer eller förslag så är det bara att säga till ;).

 

Kan kort berätta lite om storyn.

 

I manuset har vi 3 storys som flätats samman till en. Said och Ali planerar ett rån mot en butik. Syskonen Lisa och Simon är de första kunderna i butiken. Hussein är den självmordsbenägna ägaren till butiken.

Alla har ett förlutet med varandra utan att riktigt veta om det och kommer under ett intensivt rån mot butiken få deras öden ändrade för alltid.

 

Är väldigt tacksam för ni som tar er tiden att läsa detta.

En annan del av Sverige.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg väldigt bra ut.

 

Med så klassiska, eller typiska, karaktärer som man har sett många gånger förr så gäller det att storyn blir unik. Efter enbart en introduktion så blir det svårt att bedömma om den är det eller inte.

 

Det som finns att påpeka är väl lite stavfel här och där, men du verkar ha koll på det tekniska. Det var lätt att läsa och förstå vad som händer. Viktigast.

 

En liten grej bara som jag kom att tänka på. I början står det att "snön är orörd", men hur tog sig bilen dit (eller mopeden antar jag att de kom med?) om det inte finns några spår i snön? Kanske bara jag som är

söndagstrött. :)

 

Annars bra. Ska bli intressant att läsa nästa del.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack. Joo stavfelen har jag inte riktigt hunnit kolla närmare på faktiskt men det är något jag absolut ska göra =).

Haha det där med snön tänkte jag mer på snön runt omkring, rent allmänt liksom. Tänkte inte så specifikt på just där dom stod men helt klart något jag kan va lite tydligare med.

 

Andra delen kommer så småningom, hade tänkt ha lite tvister där vi får veta att Ali suttit inne för våldtäkt på Lisa och att Said inte är motiverad av snabba pengar utan av hämnd. Hussein egentligen är hans farsa.

Som sagt är inte allt hundra procenttig klart, kommer förmodligen få ändra slutet hundra ggr innan jag blir riktigt nöjd. Men vad tycker du om något i den stilen? För mig känns den ganska orginell men jag kanske är för blid, vad vet jag =).

Länk till kommentar
Share on other sites

"Bredvid honom sitter ALI 23, en ung mörkhyad man.

Han har det typiska utseendet som en ung man med en lätt

kriminell bakgrund har."

 

Ehee. . . Mörkhyade unga män är kriminella? Du ska nog formulera om det där.

 

Annars är det en bra start! Jag blir nyfiken på att läsa mer.

 

Lite stavning och kommatering att justera, men i det stora hela så flyter läsningen på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha menade verkligen inte att vi unga mörkyade män alla ser kriminella ut. Menade att om man tittar på han ska man kunna få en uppfattning av att han är kriminell. Men får vara mer tydlig där.

 

Sånt där är svårt. För samtidigt så bygger man på en cliché om hur en kriminell människa ser ut. Jag skulle nog föredragit att berätta om han ser nervös ut, "cool" eller liknande.

 

Vad tyckte du om hur jag ville utveckla storyn?

 

Ali suttit inne för våldtäkt på Lisa och att Said inte är motiverad av snabba pengar utan av hämnd. Hussein egentligen är hans farsa.

 

Det är svårt att säga när man inte ser helheten. Det är inget fel i det i sig, men det hänger ju på hur du implementerar det.

 

Det viktiga som jag ser det är att någon av dem har en livsavgörande händelse i historien; Denne någon förändras på grund av detta och är en annan person i slutet än i början.

 

Tänk på att du måste veta varför karaktärerna gör som dom gör och gör dem till människor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...