Gå till innehåll

Adobe premier elements 10 inkompatibelt grafikdrivrutin Window7


bärran

Recommended Posts

har köpt Adobe premier element 10 just för att vad jag förstod skulle gå att köra i Window7 64bit. När jag öppnar programmet får jag meddelandet "en inkompatibel grafikdrivrutin har identifierats. Om du vill ha snabbare och bättre uppspelning uppdaterar du grafikdrivrutinen.NVIDIA GeForce GT 530/PCLe/SSE2 3.0.0 heter grafikkortet. Jag har en ny HP dator med en AMD A8-3820 APU Radon™ HD Graphics 2,50 GHz RAM 8 GB. Har försökt hitta rätt uppdatering på grafikkortet men jag får ej programmet att fungera, kan någon hjälpa mej.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej- jo programmet startar med den första bilden som visar att programmet håller på att ladda upp. Men innan den övergår till själva programmet med monitor tidslinje m.m dyker det upp en skylt med ovan nämnda text, att det är en inkompatibel drivrutin m.m. I detta fönster med texten att drivrutinen inte är kompatibel klickar jag sen ok för att programmet skall öppna. Där visas monitorfönstret helt vitt, och det går inte att hämta film från kameran. Min kamera en Canon XHa1 finns känner den inte igen och följaktligen går det inte att tanka in någon film i programmet. Det lustiga är att adobe premier element 7 funkar perfekt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Verkar som Premiere alltså "tror" att det är ett nVidiakort i, och inte ett ATI/AMD.

Och du har uppdaterat till den senaste grafik-kortsdrivern från HP?

 

Undrar igen när du köpte programmet, då det just släppts en 11, så du i vissa situationer har rätt till gratisuppgradering på...

 

//M

Länk till kommentar
Share on other sites

jag skulle tro att det rör sej om ca 3 månader sen. Jag vet inte riktig hur jag skall göra för att uppdatera. Har varit inne på nvidias hemsida och testat några uppdateringar, men felet kvarstår. Bör jag kontakta HP månne?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...