Gå till innehåll

Filmutbildningar i Paris/Berlin


Pucchiacca

Recommended Posts

Tja! Tänkte söka in nästa år till en filmutbildning där det inte krävs någon särskild erfarenhet tidigare och känner att jag vill komma utomlands om det är möjligt. Just Paris och Berlin är för att jag har släktingar i båda länder vilket skulle göra det lite lättare för mig med boende osv. Hursomhelst, finns det någon här som vet någon utbildning i dessa städer? Privata som i allmänna! Annars funkar andra länder bra det med, man ska ju inte vara allt för kräsen.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Berlin har två bra filmhögskolor och en drös privata mindre. Dom privata mindre är dugliga vad jag vet i det att dom är jävligt aktiva, filmar mycket och är på väg någonstans men det rör sig knappast om etablerade utbildningar med filmveteraner. Vill du komma in på filmhögskolorna i Berlin är det heller inte alls nödvändigt att gå någon av de förberedande, men det är ju en annan sak.

 

Hur som helst kan det kanske vara bra att gå på någon av dom som finns för att komma in matchen i Berlin. Det spelas in j-ligt mycket film där allt mellan himmel och jord så det är en bra stad att vara i om man vill hålla på.

 

Annars har Berlin också crew-united där du kan skaffa dig en praktikplats eller vad som helst egentligen beroende på erfarenhet och utbud (det finns tex en avdelning för No-budget där många lägger ut projekt på ren chans i hopp om att bra folk tar kontakt. Helt klart värt att ta en titt på då och då).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...