Gå till innehåll

Bränna HD video till DVD skiva. / BD pressning


OP5

Recommended Posts

Har en PC med bla Adobe encore CS4. Har en film som HD-fill (1080p) som jag gärna på något sätt skulle vilja bränna så den går att spela i en Bluray spelare. Fast jag hare ingen BD brännare. Vad har jag för alternativ?

Såg bla detta förslaget.

Burn AVCHD with ImgBurn - AfterDawn: Guides

 

ALLA tipps och tricks ang detta godtages gärna.

 

----

 

Har en fråga till, är inte alls hemma på BD authoring, provade i Encore och exporterade till hårddisken och fick då i projektmappen två mappar, en som heter BDMV och en som heter CERTIFICATE. I BDMV mappen ligger sedan en

massa mappar, och själva videofilen ligger i STREAM mappen. Om man skall pressa en BluRay, är det då båda mapparna (BDMV och CERTIFICATE) som skall skickas? Hur går det till?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Att bränna HD material till DVD och sedan se på det i en stationär BD-spelare har jag inte provat men tror inte det är möjligt.

Eftersom DVD inte återger HD material vad jag vet så kan Du dra in Hd materialet i premiere och exportera det som

 

Sitter själv och jobbar med BD-brännare.

Dom är inte så dyra så förslagsvis inköps en sådan.

Du kan sedan bränna direkt från encore (kommando build) till BD-disk eller spara projektet som en BD image.

Hela BD imagen bör Du kunna se som en projektmapp som Du drar in i brännarprogrammet utan underordna mappar, ange sedan burn disc from image så har du en exakt kopia av encoreprojektet som kan spelas i stationär bd-spelare.

 

 

Mvh

 

Tomas

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...