Gå till innehåll

Finansiering av 3d-animerad film


andreasingo

Recommended Posts

Hej,

 

som vissa av er på forumet redan vet håller jag på med ett 3d-animationsprojekt. En film vars speltid lär hamna på cirka 90 minuter. Filmen heter Alien Forever och är en hyllning till alienfilmerna, med en skillnad: Det är "drömmen om alienfilmen man aldrig fick se", ännu mera fasansfullt, originellt, mer djup i karaktärer och teman, rent visuellt strävar jag efter något nytt. Något man aldrig sett förut.

 

Vad jag undrar över är vart jag borde vända mig för att få chansen till finansiell uppbackning? Har satt en budget på 100 000 för den här filmen. Jag är en självlärd animatör som arbetar mestandels själv, men får input av andra under arbetsprocessen.

 

Det jag tänker göra är att skapa en demosekvens, från några nyckelscener i filmen. Dessa ska väcka intresset för filmen och visa min talang.

 

Funderar själv på att vända mig till utlandet, USA i första hand, så jag får större spelrum.

 

Hur skulle ni gå tillväga om ni var i min sits?

Länk till kommentar
Share on other sites

Du ska göra en fanfilm alltså?

 

Demo + crowdfunding

 

....samt posta lite screenies här även, det sista du bör göra med en fanfilm är att hålla något hemligt. (Motsatsen: en screenshot sprider sig viralt på facebook, woop woop...)

 

Möjligen om du är kändis eller har en snygg brud med, då kan det komma backers ändå. :bire Fanfilms har mycket potential men det är otroligt otacksamt både ekonomiskt och det arbete man får lägga ned. Den biten kommer du antingen upptäcka, eller redan funderat igenom.

 

Nej, det är inte en fanfilm. Då tänker man sig något som har några av de gamla karaktärerna med och en story som klaffar med alienfilmerna. Jag har en helt originell story, visuellt helt nytt, karaktärer vi inte känner igen o.s.v. Det är en fristående film som är INSPIRERAD av alienfilmerna, inte det att den äger rum i det universumet.

 

Det viktigaste kanske är att det är en ny varelse, ser inte alls ut som Alienvarelserna i klassikerna. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...