Gå till innehåll

Köpråd: Vilken av dessa 2 är bättre för filmredigering?


Cristupher

Recommended Posts

FUJITSU LIFEBOOK AH531 CI5 2.4 8GB/500 GT525 15.6" W7P | Dustinhome.se

 

FUJITSU LIFEBOOK AH531 CI7 2.7 4GB/500 15.6" W7P | Dustinhome.se

 

Har spanat in dessa och tycker de ser lovande ut, vill kunde använda premiere pro och after effects. Vilken är bäst för att redigera med? Kan inte mycket om datorer så är tacksam för all hjälp!

Länk till kommentar
Share on other sites

Måste jag välja, blir det den med 8Gb ram. Detta för att just 8Gb ram och för att den har nVidia grafik. Den har tyvärr lite låg upplösning och inga USB3 portar.

 

Kan du tänka dig att "uppa" priset lite finns det mer att välja på med 8Gb ram, 2Gb grafikkorts minne, USB3 och 1920 x 1080 upplösning.

 

Ex: Asus N76VM-V2G-T1062V - Brbar dator - Hitta lgsta pris, omdmen och information

Eller billigare men lite sämre upplösning, etc: Asus X53SM-SX172V - Brbar dator - Hitta lgsta pris, omdmen och information (Dock bra grefik, 8Gb ram och USB 3)

 

Kanske fler har förslag?

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan tyvärr inte höja priset. Har en väska som jag inte tror är stor nog för en 17 tummare så jag tror det blir en 15, usb3 port kan jag nog också vara utan. Egentligen är väll grafikkortet det viktigaste? Så kan man få en dator för runt 6000kr med ett grafikkort på 2gb? Isåfall borde jag satsa på det istället?

 

Tack för svaret!

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan tyvärr inte höja priset. Har en väska som jag inte tror är stor nog för en 17 tummare så jag tror det blir en 15, usb3 port kan jag nog också vara utan. Egentligen är väll grafikkortet det viktigaste? Så kan man få en dator för runt 6000kr med ett grafikkort på 2gb? Isåfall borde jag satsa på det istället?

 

Tack för svaret!

 

USB 3 är vad mig anbelangar skitviktigt på en redigeringsdator möjligen fungerar E-sata i stället, rätt mycket viktigare än grafikkort på många sätt då USB 3 möjliggör att klippa mot snabba externa diskar samt därtill även inkoppling av andra externa enheter som kräver hög överföringshastighet likt grejer från BlackMagic Design etc.

 

 

Jag skulle, personligen, inte ta i en Acer med tång.

//M

 

Samma sak gäller Fujitsu och HP:s konsumentburkar (vad mig anbelangar iaf)

Asus däremot är the shit.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det beror ju mycket på vad det är du vill redigera, hur länge du orkar vänta på renderingar osv. allt går ju att redigera på, sedan hamnar det på vilken nivå du kör på och vilket material det är du vill stycka upp. 8 GB ram är ett måste enligt mig - också. Sedan så är det förstås jättebra med bra processor och grafikkort, men gillar man att snurra på stolen, så går det alldeles utmärkt med en halvtaskig bärbar :).

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har jag nämnligen en 3 år gammal dator där jag kan redigera i sony vegas 11 inte så smidigit men det funkar. Men jag kör på det som Peus länkade, med extra ram, man kan lägga till den lätt själv eller ber man dem att göra det?

 

Det får du nog montera själv. Om det är lätt varierar ju lite från dator till dator, men är den byggd som en standard-laptop så är de ganska lugnt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ha ha! Din väskas oförmåga att ta 17"-maskiner styr valet av redigeringsmaskin! Väldigt kul!

 

"men menar ni att en data för 6000 inte klarar av att redigera?"

 

Det beror ju helt på vad du ska redigera. Och vad du ska redigera borde vara det som avgör vilken maskin du måste köpa. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...