Gå till innehåll

Har två "storfilmer" på gång, vad göra?


gonefishing

Recommended Posts

Jag har arbetat på en lågbudgetfilm i snart 3 år som jag helt har gjort själv. Det är ingen popcornfilm utan det är en väldigt smal film som troligtvis inte kommer sälja särskilt bra.

 

Men, under dessa tre år har jag även kommit på idéer till två filmer som jag vet, med en stor budget skulle göra sig otroligt bra. Men då är frågan, hur ska jag bära mig åt?

 

Att vänta tills min långfilm släpps och vänta på att jag kanske kan göra mig ett namn inom branschen och sedan få ett bolag att producera min film, så att jag själv kan regissera. Eller att sälja manuset till ett bolag innan min film är färdig, vilket kan göra det svårt eller omöjligt att få regissera den själv, och jag tappar all kontroll över filmen vilket kan göra att den blir dålig.

 

Vad hade ni gjort?

 

Jag bryr mig bara om att göra filmerna så bra som de kan bli.

Jag hade gärna gjort de två andra filmerna själv som jag gör med min första, men budgeten blir alldeles för hög.

Länk till kommentar
Share on other sites

Steg-för-steg:

 

1. Släpp den filmen du gör ut i världen

2. Gör en till film

3. Repetera steg 2.

4. Fortsätt som steg 3 i några år tills du är etablerad inom branschen

5. Pitcha din film för en producent du litar på eftersom du nu har kontakter och ett namn inom branschen

6. Gör filmen

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Jag hade klurat ut minst fem filmer till, sedan sålt samtliga för att skaffa en sjukt bra agent som kan se till att åtminstone en av dem blir gjord.

 

Strunta I att blanda in ditt passionprojekt, faktum är att den i bästa fall ger dig lite kredd om popcorndyngan slår.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...