Gå till innehåll

DaVinci Resolve lite: fps-trubbel


Smörgåsmannen

Recommended Posts

Så, jag har stegat mig framåt och börjat färgkorrigera i DaVinci Resolve, vi har allt annat än kommit överens. Från ett jobbigt gränssnitt, till felaktiga inställningar, för att nu i slutändan inte längre veta vad som är fel. Alls.

 

Till saken: Mitt råmaterial är filmat i 1080/25p, när jag sedan ska köra ut det så blir vissa klipp liksom "hackiga" precis som om något i själva fps-inställningarna inte står helt rätt till. Tror jag, annars vet jag inte på långa vägar vad som hänt. Dock har jag jag allting satt på 1080/25p alternativt 25 fps, time code, playback, timeline och video monitoring. Jag satte i det i allt, för att jag trodde att det skulle vara rätt. Men tydligen inte.

 

Det lite större problemet är att det inte appliceras på alla klipp, och att det varierar mellan vilka klipp som hackar då jag kör om renderingen igen.

 

Är programmet känt för att vara illvilligt, eller är det bara jag som är en klåpare?:birp

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...