Gå till innehåll

Film Connection?


Serge

Recommended Posts

Hej.

 

Vet någon om Film School | Filmmaking Courses in Directing, Producing, Editing, Screenwriting är bra? Den verkar vara det, dömt från dess egna presentation.

 

Verkar vara prisvärd och effektiv, frågan är dock, ifall man skulle välja sig program 2, hur det skulle gå för en icke-amerikansk student, med bostad, bidrag, stipendier, lån, visum och alla de andra tingen i student-livet?

 

Jag tänker maila dem nu när jag skrivit klart detta inlägg, men, jag är fortfarande nyfiken på era tankar och funderingar.

 

/SERGE

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har för mig att jag mailade dem, eller typ chattade, utifrån ren nyfikenhet. Hade en lång och givande diskussion och det verkade som om snubben jag pratade med hade en del insikt i branschen. Dock skulle han höra av sig ifall det gick att få studiemedel från CSN i utbildningen, men det kom aldrig något mail. Men deras koncept är väl att ge dig praktik som du betalar för, i princip? Den stora frågan är om det inte är bättre att försöka söka praktik ändå, där nere. Men då behövs väl i regel en rätt fin portfolio, inte minst om du ska söka via internet, från hemmaplan.

 

Det ser väldigt cheesy ut på sidan, men sök runt lite på forum och sånt - har för mig att skolan hade mycket kritik för just det här med att man bara köper sig in på en vanlig praktikplats.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...