Gå till innehåll

Hur får man tag i professionella skådespelar, Kjell Bergqvist, Gösta Ekman etc.


lurv10

Recommended Posts

  • 3 månader senare...
Jag har bara ringt upp vissa människor ibland. Just do it. Det värsta som kan hända är att dom säger NEJ liksom.

 

Nu är vi ju alla olika, men jag har blivit uppringd av människor jag inte känner och som vill prata manusprojekt med mig och det är garanterat det säkraste sättet att få ett nej från mig. Jag sätter taggarna utåt på en gång när någon ringer upp mig på det sättet. Det känns som ett betydligt säkrare kort att skriva - det har jag gjort själv några gånger och alltid fått vänliga svar tillbaka. Då ger man personen en möjlighet att i lugn och ro när det passar denne själv läsa igenom och fundera.

 

En manager eller likande på kontorstid är en annan sak. De har betalt för att ta sådana telefonsamtal.

Länk till kommentar
Share on other sites

Herregud. Att göra film är inte som att vara ett barn I en godisaffär!

Du måste kämpa som fan för att hamna I den sitsen. Skriv 10 kanon-manus, film sedan de 5 följande utan budget. Efter det -kanske- du får jobba med ett produktionsbolag och efter ett par hitar med dem får du eventuellt chansen att management rekommenderar ett manus till skådespelaren. Kontakter hjälper inte, du måste visa framfötterna. Sluta snacka och låt konsten tala för sig själv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...