Gå till innehåll

Sky Replacement - Rotoscoping - Tutorial - After Effects - Canon 5D


PabloFernandez

Recommended Posts

Känns inte som att du fick en helt ren matte där med trätopparna som tonas lätt mot bakgrunden och ger lite av en fog känsla - Det var iallafall vad jag fick känning på från videon, även om youtube inte är det bästa att gå efter. Tror även du missa en skarp kant från bakgrunden eller om det är någon mask vid trätopparna på höger sida i bild.

 

Tutorial-mässigt var det najs och din engelska var inget jag störde mig på :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Stämmer stämmer. Hastade igenom lite. Ville hålla det kort. ändå blev den över 50 minuter HAHAHAHA. Trädtopparna gjorde jag så med flit. Som jag säger i videon. en liten stylistisk touch.

Men om man tar bort blurren på den vita och dom svarta shapes i Sky_Matte kompet å blir det cleant. Bifogar bild med både den som är i tutorialen och en utan blurren i matten.

 

http://www.pablofernandez.se/Treetops.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Utan blurret ser mycket bättre ut, den övre ger intrycket av en dålig matte i mina ögon. Fast det är kanske en lite stylistisk touch som du säger, precis som vinjetteringen som jag inte heller älskar direkt. Men overall en lyckad sky replacement då :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...