Gå till innehåll

The Hallway - En kortfilm inspirerad från survival horror spelet "AMNESIA"


2biasMotion

Recommended Posts

Hej! Mitt namn är Tobias och jag producerar, regisserar och filmar en film inspirerad utav skräckspelet "Amnesia: The dark descent."

 

Trailern kan ni se här:

 

 

Filmen kommer antagligen bli släppt på youtube i september eller i slutet av augusti, beror helt på när den blir färdig.

 

Lämna gärna feedback och komplimanger! Alltid välkommet!

 

ENJOY!

Länk till kommentar
Share on other sites

Teaser*

Och komplimanger blir det få av då den var väldigt knapphändig, trist och musiken kändes helt fel för något Amnesia-inspirerat.

Mitt tips är att du satsar på något mer minimalistiskt och eerie / music box-ish som matchar det stilla och "minimalistiska" fotot (Blir ju helt fel med snabb musik till seg bild).

Som ett Amnesia-fan ser jag fram emot den riktiga filmen sen iallafall :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Häftigt! ska bli spännande att se slutprodukten! Jag tyckte stundtals texterna kunde bli lite för mycket, en lite mer smutsvit eller oerhört ljus grå nyans kanske skulle tona ner skrikigheten i texterna, vet inte?

 

Älskar Amnesia-spelen, en kompis och jag jobbar på en playthrough av tvåan, finns här på Voodoo Film, sök efter Amnesia så hittar du den nog. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...