Gå till innehåll

Förberedelser för inspelning av kortfilmen "DiD"


singoz

Recommended Posts

Hej allihopa!

 

Nästa sommar (2013) blir det inspelning av min kortfilm "My mind and I".

Väldigt väldigt kort: Rami bor helt ensam i en stuga mitt ute i skogen. Han är väldigt ensam, och har endast två kompisar. Som resultat av detta blir att han går runt och pratar med sig själv, och därför får två personligheter. Rami är en mycket smart och begåvad kille, men påfrestningen från hans andra personlighet blir för stor.

 

Filmen handlar helt enkelt om kampen mellan hans två personligheter.

 

Jag ska försöka testa "Crowdfunding" via Indiegogo, som några här på forumet tipsat mig om. Men för att detta ska funka hade jag tänkt göra filmen så "viral" som det bara går. Därför har jag startat en sida på facebook, en på google+, en twitter och en blogg, där man kan följa produktionen. Jag skapade alla dessa sidor just för att den ska gå att följa vilket socialt medie man än föredrar, samt att man kan nå ut till en bredare publik.

 

Därför skulle jag vara er evigt tacksam om ni läser, följer, kommenterar tips och kritik på saker som läggs upp o.s.v.

Länkarna:

Twitter

Google+

Facebook

Blogg (Produktionsdagbok)

 

MVH Anton.

Länk till kommentar
Share on other sites

Så.. Det handlar om Rami som lever med DID? Isåfall vill du kanske utelämna "Han är väldigt ensam, och har endast två kompisar. Som resultat av detta blir att han går runt och pratar med sig själv, och därför får två personligheter." då det inte finns något som säger att folk med DID fått det för att de varit så ensamma -- Research Research Research :D Det finns teorier om att DID kan utvecklas hos folk som genomgått svåra trauman, att psyket helt enkelt skapar ett alter-ego för att skydda sig själv. Bara ett tips :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo jag vet.. Jag har läst om det. Men det händer andra saker i filmen också som skulle kunna utveckla detta. Men det är så svårt att förklara om man inte vill avslöja för mycket liksom. Och namnet användes från början mer för att förklara hur han var, jag menar. Han skulle ju ha kunnat vara med om något innan filmen började.. alltså i hans barndom eller så, men den får man ju inte se. Lite så tänker jag i alla fall :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo jag vet.. Jag har läst om det. Men det händer andra saker i filmen också som skulle kunna utveckla detta. Men det är så svårt att förklara om man inte vill avslöja för mycket liksom. Och namnet användes från början mer för att förklara hur han var, jag menar. Han skulle ju ha kunnat vara med om något innan filmen började.. alltså i hans barndom eller så, men den får man ju inte se. Lite så tänker jag i alla fall :)

 

Mycket av det här med två personligheter är lite smått fiction, så när du ansluter dig till specifika diagnoser blir det lite klurigt bara. Precis som med schizofreni så upplevs DID mycket olika från person till person -- Vissa känner sig helt "bortkopplade", vissa upplever minnesluckor, och andra anser bara att deras plötsliga personlighetsförändringar är av tredje part (Ex vredesutbrott "Det känns som att jag blir en helt annan person när jag blir arg" yadayada").

Allra bäst när man inte är ute efter att direkt porträttera en sjukdom är att försöka undvika kopplingen så gott man kan - Många filmer och tv-serier genom tiderna har visat exempel på "flera personligheter" utan att nämna varesig schizofreni eller DID.

 

Men i övrigt verkar du ha ett riktigt intressant projekt på G' :bire Och det ska bli kul att se hur det utvecklas

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...