Gå till innehåll

Crowdfunding


singoz

Recommended Posts

Spännande! Men funderade på namnet, har för mig att det är en myt att schizofreni innebär dubbla personligheter. Att schizofreni förväxlas ofta med multipel personlighetsstörning som är två olika diagnoser. Forska lite i det själv vett ja men kanske viktigt att bena ut sånt även om det är en fictionsfilm.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ni får gärna försöka sprida den om ni har lust! :) Men ah, jag kollade upp det, det behöver inte vara så att en människa med schizofreni har två personligheter, men i vissa fall kan det vara så, eller rättare sagt att de "har många olika beteenden". Så det kan stämma, sen tänkte jag såhär: gör det något att det inte stämmer helt? Jag menar, även om det är en myt, så förstår alla vad jag menar. Eller .. skulle det typ kunna gå som falsk marknadsföring eller något annat sånt?

 

//Anton.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ni får gärna försöka sprida den om ni har lust! :) Men ah, jag kollade upp det, det behöver inte vara så att en människa med schizofreni har två personligheter, men i vissa fall kan det vara så, eller rättare sagt att de "har många olika beteenden". Så det kan stämma, sen tänkte jag såhär: gör det något att det inte stämmer helt? Jag menar, även om det är en myt, så förstår alla vad jag menar. Eller .. skulle det typ kunna gå som falsk marknadsföring eller något annat sånt?

 

//Anton.

 

Det är lite av en elak myt. Det är extremt sällan någon med schizofreni uppvisar vad som kan ses som fler personligheter, och många lever i stort sätt ohindrade tack vare dagens kunskap och medicin. Det är därmed inte svårt att förstå hur dessa människor kan ta illa vid när deras diagnos porträtteras så långt från verkligheten, och därmed bidrar till att sprida okunskap och fördomar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för tipsen! Ska verkligen prova det! Vet dock inte riktigt hur jag ska korta ner texten.. Några exempel på saker jag kan korta ner eller ta bort. Eller något jag måste skriva till?

Samt.. kan du inte länka till de sidor du menar?

 

MVH Anton :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för tipsen! Ska verkligen prova det! Vet dock inte riktigt hur jag ska korta ner texten.. Några exempel på saker jag kan korta ner eller ta bort. Eller något jag måste skriva till?

Samt.. kan du inte länka till de sidor du menar?

 

MVH Anton :)

 

Indiegogo

 

Exempel på lyckad crowdfunding via Indiegogo:

Grim: A Tale of Death - The Web Series -- Indiegogo

 

Värt att notera då är hur de bryter ner precis allt, från story till produktionsteam till vad det är de kommer spendera pengarna på. Du vill ha 25.000 för din kortfilm - och om folk ska donera är det viktigt att upplysa dem om vad det är pengarna kommer användas till. Det här om hur du fick din idé är inte så intressant för andra som du kanske själv finner det, utan sätt fokus på filmens innehåll, hur du kommer producera den och med vilka resurser, och vad det är du behöver pengar för :bire

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänkte döpa den till DID istället. (dissociative identity disorder) vilket är det rätta psykiska tillståndet som jag menar. Men Ah, skulle jag kunna skriva en ny text som jag publicerar här innan jag publicerar den på indiegogo, så kanske ni kan skriva lite respons? :) men var ska man lägga upp den? Indiegogo.com, kickstarter.com eller Crowdculture.se?

 

Med vänlig hälsning, Anton.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänkte döpa den till DID istället. (dissociative identity disorder) vilket är det rätta psykiska tillståndet som jag menar. Men Ah, skulle jag kunna skriva en ny text som jag publicerar här innan jag publicerar den på indiegogo, så kanske ni kan skriva lite respons? :) men var ska man lägga upp den? Indiegogo.com, kickstarter.com eller Crowdculture.se?

 

Med vänlig hälsning, Anton.

 

Kickstarter är US Only tyvärr, men satsa på IndieGoGo -- Crowdculture verkar rätt dött :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har sett att många som håller på med crowdfounding skriver vad den som finansierar får tillbaka. Det kan vara t.ex. att om man ger mer än en speciell summa får man vara med i eftertexten, får exklusivt bonusmaterial eller en t-shirt.

 

En annan sak jag tänkte på men som jag har förståelse för att du kanske inte vill, men ändå. Det är att få många människor att känna sig delaktiga i storyn. Folk får komma med inputs till synopsis. Kanske förs en diskussion kring storyn osv. Om många känner att de är del av filmen eller följt arbetet ökar sannolikt viljan att ge pengar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Att folk ska få komma med inputs och så .. njee.. Visst med viss input, det är bara bra, men inte från en massa random folk så. Men Att följa arbetet har jag redan tänkt på, och därför gjort en twitter, en facebooksida, en blogg där jag har produktionsdagbok samt en google+ sida. Allt för att den ska spridas så mycket som möjligt. Alla länkar finns här. Och jag blir bara väldigt glad om du skulle ha lust att sprida dessa :)

 

MVH Anton.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...