Gå till innehåll

Hjälp med dator


amazon

Recommended Posts

Jodå, utan problem. Det enda jag skulle fundera på är hurpass bra kylsystemet är --- Min laptop har liknande specs men blir satans varm väldigt snabbt -- Händer att det plötsligt säger poooff och allt slocknar för att förhindra överhettning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har haft 3 HP:

- 8730w var grym.

- 8740w - måndagsexemplar. Efter dom har bytt i princip allt, fungerar den felfritt.

- 8760w - lån under reparation, och riktigt bra.

 

Men 3-4 ggr så dyra som din föreslagna burk (jobbet betalar).

 

Det är väl mer att fundera på om du behöver laptop... det är nice att kunna resa med den etc

men om det mesta du gör är redigering på plats hemma så är en stationär bättre på alla sätt.

Bättre kylning, tystare, enklare att sätta i extra prylar, du kan byta grafikkort, etc...

 

Hade jag själv köpt en laptop i den prisklassen hade det nog blivit en Asus - har alltid haft bra erfarenhet av deras grejer.

Och aldrig (någonsin) en Acer...

 

Min åsikt...

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, håller med om det sistnämnda om Acer datorer ^^. Hursomhelst så kommer jag faktiskt inte röra mig så mycket som det ser ut, kan iofs hända att det blir redigering på annan plats. Så om inte en laptop skulle behövas. Kan du rekommendera någon "vettig" stationär dator med ungefär samma prestanda för ungefär samma peng?

 

Annars, tror du datorn jag länkade klarar av allt utan "några" problem?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...