Gå till innehåll

Starta produktionsbolag - Priser?


Recommended Posts

Jag håller på att starta upp ett eget produktionsbolag där vi kommer att

syssla med olika produktioner så som reklamfilm, 3D-animering, hemsidor, loggor, ljud och musik till film mm.

 

Vad jag vill veta är var priset ligger ungefärligt om jag skulle erbjuda att göra en reklamfilm åt ett normalstort företag?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jobbar mest med stillbild och använder BLFs prislistor som utgångspunkt. De har även en prislista för video tror jag... Är dock inte hemma nu och mins inte om de har med kommersiell produktion eller om det bara är redaktionella nyhetsklipp och sådant.... Men kolla gärna upp det....

 

Man behöver inte vara medlem i BLF. Man kan abonnera på deras prislistor och då ingår även viss telefonrådgivning vad gäller juridik och marknadsmässiga spörsmål. Med prislistorna följer även den del förklarande text om upphovsrätt och en del avtalsmallar...

 

Meningen med denna typ av prislistor är ju inte att de ska vara bindande. Marknaden är fri och dynamisk men de ger en bild av vad som är rimliga prisnivåer. De är en bra utgångspunkt...

 

Det kanske finns något liknande organ inom filmbranschen men det har jag inte koll på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jobbar mest med stillbild och använder BLFs prislistor som utgångspunkt. De har även en prislista för video tror jag... Är dock inte hemma nu och mins inte om de har med kommersiell produktion eller om det bara är redaktionella nyhetsklipp och sådant.... Men kolla gärna upp det....

 

Man behöver inte vara medlem i BLF. Man kan abonnera på deras prislistor och då ingår även viss telefonrådgivning vad gäller juridik och marknadsmässiga spörsmål. Med prislistorna följer även den del förklarande text om upphovsrätt och en del avtalsmallar...

 

Meningen med denna typ av prislistor är ju inte att de ska vara bindande. Marknaden är fri och dynamisk men de ger en bild av vad som är rimliga prisnivåer. De är en bra utgångspunkt...

 

Det kanske finns något liknande organ inom filmbranschen men det har jag inte koll på.

 

Superbra. Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...