Gå till innehåll

Sända live med Sony- HDV 1000 E


Borren

Recommended Posts

Hej! Jag heter Hampus och är 15 år som håller på med mycket media. Jag har haft små billiga videokameror innan jag valde att köpa en sony hdv1000e. Nu ska jag och mina kompisar åka på Dreamhack Winter 2012 (Världels största lan) och ha en livestream på området. Vi har fått 3 stycker sponsorer bla Telia till vårat projekt. Så idag gick jag och köpte en Firewire 4/4 kabel för det är den ända firewire ungången jag har på min laptop.

Men jag får inte fram någon bild i varken redigeringsprogramet eller i bambuser, ustream, justin.tv. Vet någon vad som är felet?

 

 

 

Har även filmat en av mina första musikvideos med för ett gäng killar från Göteborg som har gjort en parodi på låten Ortens Favoriter. Detta är bara en trailer.

Vad tycker ni om den?

 

MVH

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej! Jag heter Hampus och är 15 år som håller på med mycket media. Jag har haft små billiga videokameror innan jag valde att köpa en sony hdv1000e. Nu ska jag och mina kompisar åka på Dreamhack Winter 2012 (Världels största lan) och ha en livestream på området. Vi har fått 3 stycker sponsorer bla Telia till vårat projekt. Så idag gick jag och köpte en Firewire 4/4 kabel för det är den ända firewire ungången jag har på min laptop.

Men jag får inte fram någon bild i varken redigeringsprogramet eller i bambuser, ustream, justin.tv. Vet någon vad som är felet?

 

 

 

Har även filmat en av mina första musikvideos med för ett gäng killar från Göteborg som har gjort en parodi på låten Ortens Favoriter. Detta är bara en trailer.

Vad tycker ni om den?

 

MVH

 

Tja, jag har inga tips på hur du ska lösa ditt problem, men kul att du har styrt upp med sån seriös spons och att du tar för dig. Inte många i din ålder som vågar göra det! Kör hårt.

Trailern tycker jag ser rätt proffsig ut, nice. Lycka till, och posta hela videon sen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det första jag tänker på är att fw-porten på kameran är bränd. Att ansluta och koppla loss dator-kamera ska göras med kameran avstängd.

 

Har ni manualen till kameran?

Kan ni få något via fw om ni först bandar det?

Det råkar inte vara så att kameran kräver annan strömförsörjning för att köra ut video på fw-porten?

Låter osannolikt att den sortens kameror skulle kräva det men en tanke bara.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...