Gå till innehåll

Få en mörk röst?


MrOddwick

Recommended Posts

Hejsan

Det är faktiskt så enkelt som att spela in sin röst med en bra mick och bra preamp i ett vanligt ljudprogram typ Pro Tools. Har du en röst som passar så behöver du bara slänga på en kompressor/limiter och eventuellt finjustera lite på eq:n MEN om du har en röst som inte ens är i närheten av det som du är ute efter så är det nog bättre att du helt enkelt letar reda på någon som har en mer passande röst.

 

Vissa röster är som gjorda för detta medans andra är helt fel svårare än så är det faktiskt inte (tycker jag)

 

Lycka till med projektet

 

/Micke

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
Hejsan

Det är faktiskt så enkelt som att spela in sin röst med en bra mick och bra preamp i ett vanligt ljudprogram typ Pro Tools. Har du en röst som passar så behöver du bara slänga på en kompressor/limiter och eventuellt finjustera lite på eq:n MEN om du har en röst som inte ens är i närheten av det som du är ute efter så är det nog bättre att du helt enkelt letar reda på någon som har en mer passande röst.

 

Vissa röster är som gjorda för detta medans andra är helt fel svårare än så är det faktiskt inte (tycker jag)

 

Lycka till med projektet

 

/Micke

 

Hej Micke

 

Jag passar på att låna tråden och fråga dig en sak. Varför är det inte så många röster i svenska trailers?

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du undrar varför vi inte har boomiga trailer-röster så är det huvudsakligen för att såna funkar mindre bra på Svenska röster. Vi har naturligt ett högre tonläge än Engelsktalande.

 

Okej jag det förklarar en del. Jag har förstått av din hemsidan att arbetar med detta. Vet du om man kan casta för röst jobb. Jag känner en som har grymt bra röst. (Tror vi) :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...