Gå till innehåll

Superbygget är klar - Video & 3D dator för 70 000:-


PabloFernandez

Recommended Posts

På min nya burk med GTX680 får jag 51.39 i Cinebench.

CPU-testet ger dock endast 10.09, men då har jag inte överklockat ännu.

Imponerande att hittills har temperaturen för grafikkortet/GPU:n inte kommit över 43 grader än :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok. Vilket möjligen skulle bevisa att testet inte enbart är baserat på grafikkortets "raw power" - för i det läget borde 680-kortet vara snabbare än 4000.

Jag håller just nu på att ladda upp ett greenscreen-projekt (Premiere) med både "enklare" redigering och riktigt tufft test med många lager och effekter. Återkommer med nedladdningslänkar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad får din maskin för Windows Experience Index? Vore extremt intressant att se eftersom det visar hur den står som Windowsmaskin mot alla annan hårdvara i världen. CPU:n kommer ju att få extremt högt poäng. Bra med Experience Index är också att du får se vad din flaskhals är. Jag skulle tro att det är GPU:n för du hade extremt snabba diskar också (visserligen inte systemdisken).

 

Klicka på Windowsknappen och skriv Experience så får du upp det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...