Gå till innehåll

Fade out Null object?


TheQuo

Recommended Posts

Ööhh... ett Null och en Text är två helt skilda saker...? Text kan fadeas med Opacity.

Men null object har ju så man kan ställa in opacity :O, undra vad det är till för då?. Jag håller på att skriva kinect typography text och har 20 olika ord (eller lager med ord) jag vill att allt fades ut samtidigt. Hur gör jag det utan att fade ut var och ett av orden för sig?

Länk till kommentar
Share on other sites

Antar att du använder AE och då funkar inte det du försöker göra då AE är rätt begränsat i hur lager påverkar varandra i motsats till nodbaserade lösningar som Nuke, Fusion etc.

Fins dock många lösningar, du kan länka lagrens opacity till null-objektets, du kan pre-compa lagren etc.

 

Mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Vet inte hur du gör, men om du skriver ett expresion på opaciteten på varje text layer så att dom följer null:ens opacitet så funkar det, Men sen är ju det lite drygt när man istället kan på 4,5sekunder göra alla text layers till en pre-comp och animera opaciteten på den.

Finns många sätt att göra det på, som Peus skrev. Men Pre-comp är troligen de lättaste du kan göra.

 

Då antar jag att du använder AE

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...