Gå till innehåll

Ljud till Mörksugga


Cia

Recommended Posts

Vi håller på med en film med Mörksuggan i som är ett lokalt väsen uppe ifrån Rättvik i Dalarna. Ni kan se en skymt av den på affischen här nedan. Enligt sägen så kan den se ut som en svart katt eller som en uggla. Den är det som du ser i övonvrån men inte vet riktigt vad det var. Den äter gärna upp barn som stannat ute förlännge på natten eller kanske bara vägen så att du inte hittar hem.

 

NU till frågan hur låter den? Det jag tycker passar bäst hitills är ett aligatorljud, men är inte riktigt nöjd med det. Den måste låta hotfull och läskig. Har ni några förslag på vad jag kan ta för ljud?

 

 

http://farm9.staticflickr.com/8161/6983017312_d523739dff_b.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar alligator-vrål, men dom är väldigt påtagliga. Om odjuret ska vara ett mer okänt djur som gömmer sig i skuggorna så hade jag lekt loss mer med ganska hård design i det lägre registret, så man kan gömma det mer bakom övriga bakgrundsljud. Är det här vad jag tror det är så är skräcken baserad på att man inte vet vad man har emot sig & därför inte kan förbereda sig på hur man ska skydda sig, då bör ljudet följa samma princip. Faktum är att simpla tass-ljud kan vara mer effektivt än ondsinta monsterljud då de inte ger bort någonting om vad som väntar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Valrossen var ett riktigt bra alternativ! :)

Filmen är färdig klippt vi håller på med ljud och färgkorrigering.

Bra förslag Maria du får gärna länka den. Tyvärr är den för lång för att få vara med i Dalarnas Filmfestival ;(

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...