Gå till innehåll

"Dolt Nummer" - En kortfilm.


2biasMotion

Recommended Posts

Hej.

 

Denna filmen är skapad utav tre goda vänner som träffades för att försöka skapa något med hjälp av sin kreativa sida utan någon som helst planering.

 

Detta är resultatet:

 

 

Kritik och sådant är uppskattat men uppskatta då att denna film inte var planerad på något sätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Schysst film! Lagom längd och väldigt bra tempo. Måste erkänna att jag satt med händerna på högtalaren, redo att sänka om det hände nånting. Var helt säker på att nånting skulle poppa upp i fönstret 4:35, blev lite svettigt där ett tag. Skådespelet var naturligt och man fick känslan av att man hade reagerat likadant. Nånting som ni skulle kunnat lagt mer tid på var ljussättningen, lyckas man med det blir det en helt ny nivå där man kan ha mer kontroll över tittaren och på så sätt göra en bra skräckfilm ännu mer obehaglig. Lite info om utrustning hade varit väldigt uppskattat, både ljud och bild. Måste fråga, fick ni idéen med slutet från en post på 9gag? Såg den häromdan och fick rysningar, väldigt creepy situation: 9GAG - I'm at work honey. *I Lied*

 

Hur som helst, väldigt snyggt berättad story och jag ser fram emot fler filmer från er!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för ditt välskrivna svar! Jag vet faktiskt inte. Då jag inte kom med storyn, det var en god vän till mig som studerar i London, men jag själv tänkte på den du skickade när han berättade storyn så det är inte omöjligt! Ja, ljussättning är något jag brukar fokusera på men eftersom vi inte planerade att göra en film så fick det bli såhär, vi bara drog hem till min vän och sa "Ska vi göra en film?" så tog vi kameran och körde igång, men när min London studerande vän är hemma till sverige igen ska vi göra en välplanerad kortfilm som jag garanterar kommer bli väldigt bra!

 

Tack igen för ditt svar och subscriba till min youtube kanal, där kommer det komma upp mycket material detta året! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Snyggt! Som föregående skrev borde ljussättningen varit bättre men det är egentligen inget att klaga på med tanke på att ni inte planerat filmen. Väldigt bra skådespel också, skånska brukar bara låta löjligt på film (Är själv skåning) men detta var riktigt bra och lät neutralt. Kör hårt, kommer absolut att hålla ett öga öppet efter kommande filmer från dig/er! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...