Gå till innehåll

Efter skiss


emki11

Recommended Posts

Tänkte fråga om jag ska skissa en ansikte från olika håll på ett block, detta skissen ska in på datorn, finns det någon bra sätt att skanna in den på datorn utan dessa stora kopiatorn.?

 

Finns den inte bra och billiga tab som man kan koppla till datorn och få skissen direkt i min data?

Jag vet att det finns photoshop och andra program som man kan fixa till dator och rita där, men känns de tar långt tid bara, måste lära in sig på dessa program, så jag vill ha helst någon bra sätt, en billiga tab som jag direkt i datan eller genom att skissa på blocken och få in den i dator!

Länk till kommentar
Share on other sites

Vill du rita på datorn eller bara ha en scanner? Det är två olika prylar...

 

En okej scanner får du under tusenlappen, typ: Canon CanoScan LiDE 210 - Flatbddsskanner - Hitta lgsta pris, omdmen och information

 

En bra Wacom-platta däremot kan kosta lite, speciellt om du vill ha "samma upplevelse" som på fri hand. Kör själv med en äldre modell av den här plattan, är å andra sidan glad amatör (om ens det...) Wacom Bamboo Fun Pen & Touch Medium Gen 3 - Ritplatta - Hitta lgsta pris, omdmen och information

 

Vanligast är att man använder Photoshop, Corel Painter osv. Dessa program utnyttjar ritplattan maximalt, även om du kan "rita i vad som helst" (typ Paint) också. Men, du vill ju kunna få tryckänslighet, osv...

Länk till kommentar
Share on other sites

Du bör köpa en Wacom, i alla fall. Köp inget billigt skit, har åstadkommit det själv och den äter batterier som, ja, det finns inget motstycke. Samt att den hackar och ja, felen som kan uppstå är oändliga. På jobbet har jag en Intous, samt en Bamboo fun pen & touch. Sistnämnda är lite liten, men den fungerar i alla fall. Hellre det än världens största - som inte funkar ;).

Länk till kommentar
Share on other sites

Istället för scanner kan du använda en kamera och fota av skisserna, kan vara lite pilligt med ljus och sådant innan man fått in knixen, men sen går det smidigt och ger bra resultat (om du har en någorlunda modern kamera)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...